temu duga KPDNKK




selamat datang ke my blogger. KEMENTERIAN PERDAGANGAN DALAM NEGERI KOPERASI DAN KEPENGGUNAAN(KPDNKK) 

Deskripsi Tugas Pembantu Penguatkuasa Gred KP19
Membantu membuat operasi penguat kuasaan, penyediaan statistik penguat kuasaan, menyediakan rekod operasi dan pendakwaan, terlibat dengan saksi kes-kes pendakwaan dan lain-lain tugas yang diarahkan oleh pegawai atasan dari masa ke semasa.

saya sebelum ni bekerja di jabatan imigresen malaysia. kini saya bekerja sebagai pembantu penguatkuasa KP19 di KPDNKK.isi di www.spa.gov.my kalau berminat. pemeriksaan fizikal sama saja. jadi saya tiada masalah semua tu. baca ni kalau nak tahu.
Syarat Lantikan Bagi Jawatan Kerja Kerajaan Pembantu Penguatkuasa Gred KP19
 a) i)Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan;[ Gaji Permulaan : RM1360.00 ] atau
a) ii)     bekas anggota Polis Diraja Malaysia atau Angkatan Tentera Malaysia yang berpangkat Koperal ke atas dan telah disahkan dalam jawatan tersebut serta mempunyai rekod perkhidmatan yang baik dan berkebolehan bertutur, membaca dan menulis dalam Bahasa Malaysia dengan memuaskan;

[ Gaji Permulaan : RM1360.00 ]

 b)Mempunyai syarat-syarat ukuran fizikal dan pancaindera seperti berikut: 
i)Tinggi sekurang-kurangnya 1.57m bagi lelaki dan 1.53m bagi wanita tanpa bersepatu;
ii)Berat badan sekurang-kurangnya 48kg bagi lelaki dan 46kg bagi wanita;
iii)Mempunyai ukuran dada biasa sekurang-kurangnya 79sm dan semasa menarik nafas 84sm (lelaki sahaja);
iv)Lulus dalam ujian penglihatan bagi mata kiri dan kanan yang diuji berasingan dengan ketetapan V/6/9 tanpa menggunakan cermin mata;
v)Pengecaman warna dan pendengaran yang tidak cacat; dan
vi)Diakui sihat sesuai oleh Pegawai perubatan kerajaan; dan 
vii) 2.4 km lelaki bawah 12 minit.
sudah lepas semua tu esok temu duga. time temu duga jangan lupa bawa resume sijil sijil. kalau sudah bekerja jangan lupa bawa laporan perkhidmatan yang disahkan oleh jabatan. ketuk pintu 3 kali baru masuk. jangan masuk dengan muka masam.senyum sikit..hihihi. bagi ucap lah kalau masuk. bercakap biar kuat and yakin. kalau saya dulu pasal kenapa pindah keja. isu isu semasa penting. menteri pengarah semua tu kena hafal. skop keja kpdnkk apa. time saya dulu seorang dari kpdnkk seorang dari SPA. saya berjaya yakinkan mereka sebab yg dari SPA tu pegawai pemeriksa fizikal. dia nampak saya time ujian fizikal. ayat yang saya tak boleh lupa "SAYA SUKA PERSONALITI ANDA". dari situ saya yakin dapat jawatan tu. keluar result saya org kedua dari 100 simpanan. saya sudah agak. akhirnya saya dipanggil untuk melapor diri di Kapit, sarawak pada 03.08.2015. nak tahu tips temu duga just email saya. saya akan tolong yang termampu and kongsikan pengalaman saya.

Comments

  1. Soalan apa yea yg ditanya semasa temuduga??? selain, kerja jpj, apakah perkerjaan untuk jawatan pembantu penguatkuasa kp19 ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jabatan Pengangkutan Jalan/Kementerian Pertanian dan Asas Tan/KEMENTERIAN PERDAGANGAN DALAM NEGERI KOPERASI DAN KEPENGGUNAAN.tp ko dpt iv bulan ni jpj/pertanian.so kpdnkk abaikan. soalan kalau baru cari keja 1.menteri siapa(jpj/pertanian)2.kenpa pilih keja ini 3. mereka akan tnya psl latar belakang keluarga. 4. isu2 semasa. 5. sumbangan jika dpt keja. 6. rasuah..jwb dgn yakin jelas dan padat.

      Delete
    2. even dah brapa tahun harap kimiejenit reply hahahah nk tnya pembantu penguatkuasa ni ada pakaian uniform ke?

      Delete
    3. Assalamualaikum En kalau sy nak mintak tips boleh , ni email sy
      nabihahsimon19@gmail.com

      Delete
    4. chat d messanger.taip sja nama sy..

      Delete
    5. En. Kalau bmi lebih dripada yg sepatutny dikira gagal atau mcm mna ye?..atau diorg pertimbangkan yang lain juga?

      Delete
    6. bergantung pada panel.klu jumpa yg strict mmg xlps..good luck ya

      Delete
    7. Tuan...bleh kongsikan tips x??harap dibalas sbb 2mnggu lg sy nk iv tukk KP41...tips dri segi soalan cara berpakaian ke...tq tuan

      Delete
    8. Chat d messanger.cari nama saya.

      Delete
  2. Salam..nk tanya adakah kod skim 3367 utk pembantu penguatkuasa nie under KPDNKK??

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengambilan utk bulan ni just jpj/pertanian.so kena rajin2 baca tentang jpj/pertanian.

      Delete
    2. Kemie jenit..salam muhibah..sy nk tnya en ni calon sabah sarawak ke atau semenanjung..kenapa dihantar hingga ke kapit?adakah en berasal dr negeri2 di kawasan borneo?

      Delete
    3. salam sejahtera juga..sy calon sabah tp iv d smnjng..x kira anda calon mna..d mna ada kosong d situ anda akn ditempatkan.SAYA YANG MENURUT PERINTAH.keja itu lg pntg.dpt pglmn d ngri org..

      Delete
    4. Mcmana kerja di kpdnkk ok x?training brapa lama?sy pegawai pernah berkhidmat?

      Delete
    5. Sy ablm ni pn sdh keja dgn gov..pindah kementerian sja.training ikt bajet..klu xda bajet 1 bln..klu ada bajet 3 bln or 6 bln.stkt ni okla keja KPDNKK..cuma pening sikit sbb ada 11 akta..klu nak tau ok or x ok masuk la KPDNKK..

      Delete
  3. Nak tnya berapa lama jadi simpanan

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergantung kpd kekosongan..sy jd simpanan x lma 3 bln saja..klu dpt calon simpanan cnfrm dpt keja..tunggu sja ya..hehe

      Delete
    2. Terima kasih ya encik..hehe

      Delete
  4. NAPE BEza dengan pembantupenguatkuasa kp19 pejabat daerah dengan jpj/pertanian?

    ReplyDelete
    Replies
    1. setiap kementerian/jabatan ada tugas2 yang berkaitan dengan penguatkuasa.pejabat daerah di bawah negeri bukan persekutuan.penguatkuasa kpdnkk jpj atau pertanian menjalankan tugas di bawah akta yang telah dikuatkuasakan. cuba google tugas memang tak sama dan ada perbezaan.

      Delete
  5. ada ot dgn claim perjalanan ka kerja kpdnkk mcm imigresen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada..claim n ot laju masuk. ot bgntg pada cawangan atau negri. ada cawangan dpt ot full n ada yg cuma 1/3 dari gaji.

      Delete
    2. skrg ni mmg kerja dgn imigresen sdh, tp cek spa ada plak melepasi syarat yg ditetapkan untuk jawatan penolong pegawai penguatkuasa kp29..msh berfikir mau bg cuba ka tdk sbb risau nt dpt kena posting sana semenanjung lg baru jak pindah sabah 2015..hahaha..tp klu ot dgn claim sama mcm imigresen, kira okay la tu..manatau dpt posting sabah jg.. ada training ka lg tu mcm di Aimm?

      Delete
    3. Try dlu la..klu dpt baru fkr masak2..nda sibuk jga tugas gred 29.training 1 bln sja d smnjng..tme sy dlu keja dlu baru training..klu ko dpt posting dlu bgs tu..blh fkr2 dlu ambl atau nda..klu calon sbh srwk biasa sna2 sja..kurang pg smnjng kcuali mmg tiada kosong..borneo skrg byk kosong..paku d bahu ada kurang la..mcm PIT ja 2 paku klu gred 29.😅😅😅

      Delete
    4. paku tu x kesah yg penting ot dgn claim ada..mau tgu dpt tppi berapa kali sdh interview blm sampai lg rezeki..ba ngam la klu mmg posting di borneo, tp tu la mau belajar apa skop kerja kpdnhep ni.. langsung xtau oo apa ni kpdnhep, yg dpt tau dr kawan cek harga barang..klu disoal masa interview confirm bingung ni, tu pun klu lepas ujian fizikal la.. haha.. ba terima kasih info nya..

      Delete
    5. Org tgk cek hrga sja tp lbh dri tu..bhgian penguatkuasa ada 12 akta.brg kawalan kna tau,aduan kna tau,skim piramid,hak cipta,pengubahan Wang haram,penipuan on9,penyeludupan brg kawalan merentasi sempadan,alat timbang yg digazet,ttpm,byk lg..kna cri isu2 smsa sja..sy dlu tiada kna tnya hal kpdnhep..soalan knpa pindah jbtn sja.😅

      Delete
    6. boleh ka share apa keistimewaan kerja dgn kpdnhep?..dari segi perjawatan, kebajikan, kenaikan pangkat, perpindahan segala tu..

      Delete
    7. Lg sng wsp boss..atau pm siring.

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
  6. pemeriksaan kesihatan ada cek kaki tangan?

    ReplyDelete
  7. Medical checkup lps lulus temuduga n dpt Surat tawaran..ujian fizikal akn dilakukan oleh pegawai yg ditauliah oleh bahagian penguatkuasa. Sebarang kecacatan pada badan ketika ujian fizikal mmg xdpt la tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakai spek bole ke dtg interview

      Delete
    2. Pakai spek bole ke dtg interview

      Delete
    3. Klu ujian fizikal lps kira bertuah..slmt bjaya.

      Delete
  8. Hi, kalo ada tatu lepas ka? Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tatu mgikut adat xda mslh tu..tp klu buat sndri yg x mlmbgkn adat ada pluang utk dtolak tp bgntg pada budi bicara pemeriksa fizikal.

      Delete
  9. Salam tuan, benar ke susah nak dpt kerja dengan kpdnhep? Atau sebenarnya sama saja dengan yang lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sblm ke alam pekerjaan,semua jbtn ada tapisan cth ujian fzkl,exm, sehingga temuduga dan klu dpt panggilan temuduga 50/50 dpt or xdpt sbb bgntg pada communication skill dan jwpn stiap pertanyaan. Sy sdh 4 kli iv blainan jbtn sblm ke kpdnhep. Jbtn kdua sy masuk xla ssh sgt. Bg sy smua sma. Keyakinan dri perlu ada, suara biar jelas,jwb soalan biar yakin. X lps fizikal mmg gagal ke temuduga.

      Delete
    2. Terima kasih tuan atas perkongsian dan tips yg diberikan.

      Delete
  10. Assalam... nk tnye utk kp41 & kp29 mas8h x keluar lg tarikh ujian fizikal ya

    ReplyDelete
  11. Serban hijau : Kp 29&41.. untuk jpj sudah keluar tarikh ujian fizikal..

    ReplyDelete
  12. Urm sy layak untuk bahagian kpdnkk hep kp41 harap2 ada pangilan...sbb dlm status lepas...urmm 5tahun dah tungu pangilan dr spa...hrp2 lepas la

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum.. Maaf. Sye nk tanya. Adik saya ade dapat pggilan temuduga utk ujian fizikal. Die rabun jauh dan BMI die lebih. Minta pndpat tuan sama ada di patut pergi atau cuba je dulu atau mmg dorang akn reject awal awal? Mohon bantuan. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sblm pg ujian fizikal,better buat ujian sndri..sbb nt tme ujian ada pengecaman warna,rabun,2.4km n bmi..mmg x lepas temuduga klu ujian x lepas.

      Delete
    2. Alamak...BMi saya da la 40.

      Delete
  14. Hai...maap gggu.nak tanya.saya rabun,tap fitness and bmi semua ok.boleh ke nk masuk ujian fizikal.sbb nk tahu strict ke x ujian tu nnti.

    ReplyDelete
  15. Bergantung pada pemeriksa fizikal. Dpt yg x strict kira bertuah la..

    ReplyDelete
  16. salam kemie blh share no fon? nak tnya berkenaan pemeriksaan fizikal..

    ReplyDelete
  17. Taip sja nma sy d fb.. message d fb..nt sy bls ya..bhya share no hp d blog.😊😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nama Fb awak?saya nak tanya beberapa soalan jugak..semalam Baru Lepas ujian fizikal alhamdulillah settel dengan jayanya🤣🤣

      Delete
  18. Hello..
    1. Bmi sgt penting ka masa ujian fizikal?
    2. Klu lulus ujian fizikal terus dpt temuduga d next day?

    ReplyDelete
  19. Smua bdn beruniform pntgkn bmi.lulus fizikal,akn dmklumkn bila temuduga.

    ReplyDelete
  20. Salam,lepas ujian fizikal berapa lama masa untuk panggil temu duga. TQ

    ReplyDelete
  21. Not sure..sy dlu shri lps ujian fizikal.

    ReplyDelete
  22. Salam tuan.. Sy nak tanya klu kita baru lepas melahirkan anak dalam tempoh 24bulan tak perlu pergi ujian fizikal ke?

    ReplyDelete
  23. Klu sy d tempat puan,sy x akn bgtau..tp klu melahirkan ank scra normal xda mslh..apa2 pn try la dlu..

    ReplyDelete
  24. Ada kursus asas peg kpdnhep ke? Berapa lama jangka masa kursus?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ada.jangka msa tu bgntg pda hq..biasanya 30 hri..ada batch sblm ni dpt 2 bln.

      Delete
  25. Sy dpt ujian fizikal..sy pkai braces..ada mslh tk kalau pakai braces

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dtg sja ujian fizikal.sbb blm pnh lg ada kes calon ditolak sbb pkai braces.

      Delete
  26. Salam tuan. Kalau perempuan, bmi lebih dri 26,lepas tak ujian fizikal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bmi kurang or lbh mmg tipis pluang...ada msa lg bg cun bmi..

      Delete
  27. salam tuan , kalau perempuan bmi lebih 26 tapi tinggi 169..better pegi atau tidak ujian ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berat bdn n tinggi yg tntukn bmi..so kena struggle spya bmi cun..ada msa lg tu..trskn usaha.

      Delete
    2. kikiki ..Mcm mustahil je utk capai kepada yang ideal . tgh berusaha , tapi itu lah dengan kesibukan kerja sekarang , terbatas untuk struggle. mcm takde harapan je dgn nak fitness utk jpj lagi khamis ni.., tapi takpe usaha selagi boleh ...hii tq tuan utk makluman.

      Delete
  28. Salam tuan, aktiviti kecergasan like lari ulang alik, tekan tubi, lompat jauh dan lari 2.4km semua ini mereka test ke..bukan apa dah lama tak buat senaman 🙂

    ReplyDelete
  29. Kalau in between kita tak lepas.. Test lain kita tidak boleh ambil la maksudnya..

    ReplyDelete
  30. Mmg mcm tu..xlps 1 test lain mmg xblh..

    ReplyDelete
  31. Tp klu dpt yg baik hti mmg btuah..jd kena pndai bg ayt2 manis😁😁😁

    ReplyDelete
  32. Ada ke yg xlepas sbb rabun tp diberi peluang?

    ReplyDelete
  33. Rabun confirm tak lepas ye? Sebab kena apply cuti untuk attend physical test ni.

    ReplyDelete
  34. Ujian fizikal wajib lulus smua test.

    ReplyDelete
  35. assalam tuan. boleh ke bgtahu tugas penolong penguatkuasa kpdnkk? risiko ke tugasnya. sbb sy dpt iv pemeriksaan fizikal. tq

    ReplyDelete
  36. Sy blh share tp slps mlpsi ujian fizikal.

    ReplyDelete
  37. Sila rujuk surat panggilan ujian fizikal minimum dan maximum bmi.

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum kemie...maaf saya nak Tanya time pergi ujian itu mmg kena pakai spek ke tidak? Coz sy nie mmg pakai spek Mata...huhu...sedih nie

    ReplyDelete
  39. Hi tuan..saya dipanggil untuk hadir ujian fizikal..saya pernah operate masa bersalin tahun lepas bolehtak hadir

    ReplyDelete
  40. Bg kes tu kena tnya pemeriksa fizikal tkt ada apa2 tjdi tme test.jgn ambil risiko klu operate msh blm ok..

    ReplyDelete
  41. Ok saya rujuk doktor pakar dulu sblm pegi sama ada operate dah ok dan bawa surat masa ujian kalau tk ada masalah

    ReplyDelete
  42. Salam tuan..sy dpt temuduga 12/10 ni utk kpdnhep ..ujian fizikal..ada tips x? Dan saya bru ukur dada 87cm..walhal mereka nk 79 cm..risau pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy fizikal 7/10 Kpdnhep....tp pakai spek....melepas la....sblum tu 1/10 jpj....sapa yg pakai spek MMG TAK DAPAT...SEKIAN

      Delete
    2. klu guna lens agak2 lps kot...

      Delete
  43. 79cm tu minimum utk ukuran dada normal.bg lelaki bukaan dada tme tarik nafas msti lbh 5cm.

    ReplyDelete
  44. Assalam...Sy dpt utk ujian fikizal minggu depan 7.10.19. Nak tahu tips boleh x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tips mkn kena jaga..bmi kena cun.kawad kena btl bkn mcm robot.pstikn rht cukup sblm ujian fizikal.lasy skli 2.4 kena maintain larian n pstikn 12 mnt ke bwh.good luck.

      Delete
  45. Assalm. Sy ada ujian fizikal. 9hb Oct ni.. Berat sya 55 lebih dari target. So agak2 diorg bole terima ke

    ReplyDelete
  46. Blh try boss..sbb alat timbang x sma.

    ReplyDelete
  47. assalamualaikum,,, hai, nak tanya, bagi pihak adik saya, dia rabun jauh, kalau pakai kanta lenkap jernih... boleh ke?

    ReplyDelete
  48. Salam nk tanya sikit ape kelebihan kerja KPDNKK dri segi elaun2 dia masyuk x ada ot claim x sy Ada panggilan ujian kecergasan kp 29 berbelah bagi plak nk pergi dgn kerja sekarang nie.

    ReplyDelete
  49. Lpsi dlu fizikal.ada kelebihan n ada kekurangan..semoga berjaya.😅😅

    ReplyDelete
  50. Nak tnya.. Jika lepas ujian fizikal, kecergasan kpdnhep ni, akan dipanggil temuduga kan. Biasanya temuduga tu die bgtao mengejut selepas ujian kecergasan tu utk diinterview keesokan harinya atau di maklum kan awal ye. Appreciate for ur response

    ReplyDelete
  51. Akn dmklumkan kemudian.kdg2 sehari slps or 2 mgu slps or sbln slps.sbb yg tntukn masa temuduga SPA.

    ReplyDelete
  52. nak tanye.. klau test fizikal klau jari bgkok sikit bole lepas x

    ReplyDelete
  53. Sebarang kecacatan pada bdn akn menjejaskan ujian fizikal.tp blh try.mna tau rezeki.good luck.

    ReplyDelete
  54. susah x jika nk tukar jabatan dr agensi yg lain..skrg kerja gov dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu anda rsa mau kluar dr jbtn anda skrg,xda mslh.cuma rugi la sbb tme base strt dr awl blk.gji xda mslh.

      Delete
  55. Hai sy nak tnya, bmi 21, tp ketinggian 150cm n berat 47.5kg.. agak2 lepas ker utk ujian fizikal..

    ReplyDelete
  56. Assalamualaikum, sy dpt ujian kecergasa dri kpdnkk pd 10/10/19 tp sy pakai spek..rabun jauh.. bmi pn ok ok la rasanya.. agak2 patut tak sy pergi? Sbb mslh penglihatan tu kira klo bkk spek mmg mnjejaskan jgk la.. sbb rabun jauh kn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. X lps ujian mata,ssh utk test strusnya..

      Delete
    2. tp klu tgk blik video2 lama ujian fizikal mata diaorg check jgk ker... sbb sy mnggunakan spek mata... rabun jauh jgk... klu guna spek agak2 leh dpt dak.... klu kena kn spek mmg nmpk la....

      Delete
    3. Tme ujian nt mmg d larang pakai spek or kontek lens.

      Delete
    4. Saya jenis pakai spek, tapi silau jer, insyaAllah akan lepas pemeriksaan mata. Jika lulu semua, lepas dapat jawatan, boleh pakai spek ker ketika berkhidmat?

      Delete
  57. salam bos...
    kalau bmi lebih 1 point agk2 lepas x.. sbb sy lebih 1..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kurangkn berat skilo..bmi ni mmg xblh lbh or kurang

      Delete
  58. penolong penguatkuasa syarat2 ujian fizikal sama ker ngn penolong pmbantu nie...

    ReplyDelete
  59. Smua ujian bg bdn beruniform adalah sama..

    ReplyDelete
  60. Kalau umur dah 38 boleh ke lulus ujian fizikal ni? pernah bersalin boleh ke? nak gi takut x lepas.. buat penat je gi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada yg mustahil jika melepasi ujian.umr tu x mghlang utk cri keja jika niat btl2 mau keja..😊😊😊😊

      Delete
  61. Hmmmm nak Tanya perjalanan ujian tersebut...ujian apa yg dibuat terlebih dahulu yer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm surat panggilan ujian fizikal ada tu..yg psti last 2.4km.

      Delete
  62. Ohhhhh....terima Kasih...takut gak pancit bila die buat dulu larian 2.4 km Tu...huhu

    ReplyDelete
  63. tinggi xmelapasi syarat yg ditetapkan kurang 2inch..agak2 boleh dipertimbangkan x😔

    ReplyDelete
  64. salam nk tanya, utk KP41 ada jgk le check fizikal tubuh & kawad?

    ReplyDelete
  65. Kalau bmi kurang 1 pun tak lepas jugak ke masih ada peluang?

    ReplyDelete
  66. Salam Tuan,sy dpt pggln utk Kp41 Kphednp tpi bmi sya 31,lepas kh tu ujian fizikal sbab ikut panduan drg mau bmi dri 19-26 jak tu.. Hrp tuan blh jwb. Tq tuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg x lps tu..kna ikt dlm srt panggilan fizikal.

      Delete
  67. Salam kemie. Saya dah lepas ujian fizikal baru2 ni. Skrg tggu utk ditemuduga. Boleh shared sikit soalan2 yg agak2 mcm susah sikit. Thanks 😉✌🏻

    ReplyDelete
  68. salam tuan..sy dpt panggilan ujian fizikal..banyak yg cakap jika rabun mata jgn bazir masa pergi sana sebab akan gagal awal2..apa pendapat tuan?patut pergi je ke atau tak perlu?

    ReplyDelete
  69. As salam.. saya tak paham berkenaan dengan lompat jauh berdiri, kena sekurang2nya atau melepasi target?? Untuk pengetahuan, ada sesetengah kwn saya dh pergi ujian fizikal dan mana yang tak lepas syarat2 akan disuruh pulang. Semoga kalian dipermudahkan segala urusan

    ReplyDelete
  70. Mcm mn dengan ujian mata tu kalau xdpt jawab mmg terus d tolak ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bleh tanya training dy mcm pulapol x.. ada kawad n extreme

      Delete
  71. Salam.. Saya dah lepas ujian fizikal kpdnhep harini.. Boleh kongsi sikit soalan2 yg akn ditanya masa temuduga nnti😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa sumbangan anda pada penguatkuasa kpdnhep jika diterima.
      Isu2 semasa.
      Menteri.
      Pengarah penguatkuasa
      Akta2 yg dikuatkuasakan.
      Kenapa berminat.
      Adakah anda sanggup ditempatkan mana2 cawangan.

      Delete
  72. salam. saya dah lepas ujian fizikal. boleh kongsi dak soalan-2 yg balal ditnya? dan temuduga boleh pilih dak nak dalam bahasa melayu atau english. sbb saya english low sikit 😩

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa sumbangan anda pada penguatkuasa kpdnhep jika diterima.
      Isu2 semasa.
      Menteri.
      Pengarah penguatkuasa
      Akta2 yg dikuatkuasakan.
      Kenapa berminat.
      Adakah anda sanggup ditempatkan mana2 cawangan.
      Hak2 pengguna

      Delete
    2. ujian psikometrik ada yg matematik dak? bnyk tak soalan matematik? dalam melayu atau bi

      Delete
    3. Xpsti pula..sbb SPA yg keluarkan bkn KPDNHEP.

      Delete
    4. ohh okeyy-2. thankyouu. kena banyakkan latih tubi

      Delete
  73. salam tuan. sy dah lepas ujian fizikal utk kpdnhep.boleh share sikit tips utk lepas exm dan seterusnya ke temuduga. soalan exm psikometrik susah x? terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ujian psikometrik SPA yg kluarkn..mguji pengetahuan anda..

      Delete
  74. salam kimie. boleh bg sikit cadangan tak kalau diorang tnya, kenapa pilih untuk kerja dgn kodnhep?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jwpn sy sndri,sbb sy minat bdn beruniform.kpdnhep adalah kementerian yg dkt dgn pengguna. Sekiranya sy diterima,sy akn membantu kementerian membanteras ketidakpatuhan peniaga mengenai penandaan harga,timbang&sukat,kekeliruan harga,kes2 seludup barang kawalan minyak tepung Gula,petrol diesel,tong gas, memberi kesedaran ttg hak2 pengguna (bca 8 hak2 pengguna),d tempat sy sndri tdpt peniaga yg tidak patuh pada peraturan penandaan harga.kerajaan tidak akn rugi jika sy diterima sbb sifat integriti sentiasa sy amalkan..
      Yg lain2 tu blh tmbh..

      Delete
  75. Assalam..saya nk tanya knpa ada calun diberi peluang repert ujian fizikal spt kawat...tpi bila giliran ank saya awak tk boleh repert...mungkin ayat tak manis...penilaian manusia tidak terbaik...apa pun rezki ALLAH tentukan..cuma tkilan kerana tidak diberi peluang spt clun lain.

    ReplyDelete
  76. BOLEH SHARE TIPS UNTUK IV ?
    thanks!
    sr.ardirazali@gmail.com

    ReplyDelete
  77. salam tuan sye lepas ujian fizikal bg kp 4q...skang tunggu ujian psikometrik...ada soalan math x ujian tu...

    ReplyDelete
  78. Bos,boleh bg tips x interview..ada email ka. .Boleh sy email..

    ReplyDelete
  79. As salam tuan ... Thn lalu sy dpt pnggilan ujian fizikal, tp baru skg buka emel, syg nya trlepas plk, akam dtg nti sy akan d pnggil jgk kh ??? Dan mcm sy kn krja polis sdh 3 thn dan skg brpangkat lans kopral, snang jgk kh dpt ??? Tlg bg penjelasan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila ada kekosongan baru ada panggilan bg yg layak. Sy byk kli jga x pg ujian fizikal dpt tawaran dr jbtn lain tp still SPA bg panggilan. X kena blacklist. Bg yg sdh keja ni bgntg jga dgn pihak penemuduga. Kena ykn kn knpa mnt n knpa pindah..

      Delete
  80. Hai.. Sy dpt interview kamis ni.. Boleh bg tips jika dr jabatan lain ke kpdnhep.. Boleh dapatkan fb.. Saya dah cari kemie.. Tp x jumpa.

    ReplyDelete
  81. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  82. hai Tuan.. sy sudah melepasi interview kpndhep kp41. pemilihan yg layak diterima bekerja.. selalunyaa panel tengok apa ye dekat calon?

    ReplyDelete
  83. hello, saya mau tnya bah pembantu penguatkuasa kp19 kpdnhep tu di semenanjung kah? sbp bru2 ni sy melepasi utk jwtn ni d spa9..dan mcmna ya klu tnggi dn berat kurang dri syrat ukuran fzikal yg ditetapkan tp bmi lepas sprti yg dinyatakn 19-26..adakah akan lulus ujian fizikal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sblm pg ujian fizikal akan ada exam on9 tu. stiap ngri ada pusat ujian fizikal & temuduga.mmg strict tu psl fizikal.wajib melepasi syarat2.

      Delete
  84. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  85. Assalamualaikum nk tanya Klau orng tinggal di Kedah akn dpt dkt Kedah ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergantung pada kekosongan.tme iv nt akan disoal. adakah anda sanggup ditempatkan mana2 cawangan?

      Delete
  86. Salam sjhtera .. Sya lepasan spm ada mohon spa .. Dah dua kali exam saya gagal .. Satu utk separa perubatan satu utk pnlg penguatkuasa .. Even dah study dulu pasal jbtan .. Sedihnyaa huhu .. Boleh bagi tips utk exam yg akn dtg

    ReplyDelete
    Replies
    1. exam on9 blh jwb ramai2..bwa kwn jwb soalan.. kena cri kwn yg blh bfkr cpt n cpt cri mklmt dlm google.tu sdikit dpt mbntu mjwb soalan on9.

      Delete
  87. Salam sejahtera Tuan Kemie,

    Saya ada PM di Messenger. Boleh tuan check?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sejahtera Tuan, bagaimana saya boleh menghubungi Tuan? Saya ingin tahu tips temuduga utk jawatan di kpdnhep. Saya ada juga buat beberapa persediaan, cuma ingin tahu lebih lanjut pengalaman Tuan ditemuduga utk jawatan di KPDNHEP, terima kasih, maaf menganggu

      Delete
  88. Salam sejahtera Tuan,
    Kalau calon yang berasal dari Borneo memang confirmkah terus dihantar ke Semenanjung?

    ReplyDelete
  89. Bergantung pada kekosongan.klu d borneo tiada kosong mmg akan keja d smnjng.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Temuduga Separa Perubatan

PERSAHABATAN