PERSAHABATAN

bertemu semula di my blogger. terima kasih kerana sudi membaca karenah saya.hihihihi.. saya ingin bercerita tentang persahabatan. sebelum ada gf/bf, kawan kawan lah yang jadi bf/gf kita. saat kita kesedihan kawan kawan ada untuk memujuk dan menggembirakan kita..dari bangku sekolah kita akna berjumpa kenalan baru. di mana mana saja kita pergi kalau kita seorang yang suka berkawan mudah bergaul psti kita akan disenangi.. berkasih biar satu berkawan biar beribu. kalau sudah rapat kawan kawan juga dianggap sebagai kakak abang adik..ada yang beranggapan kalau sudah rapat sangat pasti akan timbul perasaan suka antara lelaki dan perempuan..memang tidak dinafikan perkara sebegitu ada terjadi..kalau sudah jodoh tak kan kemana kan.. cantik/comel mana pun perempuan itu, hensem mana pun leleki itu kalau tiada perasaan suka pasti akan berkawan sampai bila bila..kawan menjadi musuh, musuh menjadi kawan adalah perkara biasa..saya ada seorang kawan yang saya kenal waktu di sekolah menengah. asal jumpa mesti bergaduh bertumbuk.. dia ni kecil saja..form 1-3 satu kelas..lepas tu pindah sekolah.dia masuk teknik. saya bangga dapat jumpa dia..walaupun berjauhan tapi masih berhubung..saya ada masalah dia sedia menolong.. saya masih ingat dia pernah cakap mau jadi lawyer..dulu lah sekarang tak jadi pun..dia sekarang dalam proses menjadi seorang pendidik..tahniah kawan..kalau sudah ada gaji tu jangan lupa belanja ah.. 
FRIENDSHIP NEVER BREAK

Kumpulan Puisi Persahabatan Sejati Terbaru
"Puisi Sahabat Sejati"

Zaman berzaman telah berlalu,
Kisah sahabat ada selalu,
Setia bersama kini dan dulu,
Tetap seiring bila diperlu.

Sejati berkongsi suka dan duka,
Tawa seia tangis diseka,
Sakit dirasa bila terluka,
Ria dirai tanda sama suka.

Biar pun jauh hidup terpisah,
Rindu ketemu resah gelisah,
Hanyalah doa terus dicurah,
Tanda ikatan jujur dan pasrah.

Duhai sahabat teman sejati,
Saya di sini terus mengingati,
Hajat berjumpa simpan di hati,
Moga tiba jua saat dinanti.







Comments

Popular posts from this blog

temu duga KPDNKK

Temuduga Separa Perubatan